Miks paljud ettevõtjad satuvad peale äri kaotamist või pankrotti sügavasse kriisi?

Uued teaduslikud MRT-ga tehtud ajuuuringud näitavad, et ettevõtja emotsionaalne side oma ettevõttega on sama võimas, nagu oma lapsega. Neid emotsioone töötleb ajus sama piirkond. Paljud ettevõtjad nimetavadki oma ettevõtet elu tööks või nagu oma lapseks ja identifitseerivad ennast ja enda väärtust selle ettevõttega ning elavad ainult selle nimel. Väga tihti seatakse oma firma käekäik ja tulu enda omast kõrgemale-nagu lapse omagi, jättes enda vajadused tahaplaanile (näiteks pere või suhe, isegi tervis).

Peale selliselt ülesehitaud ettevõtte kaotamist on normaalne, et inimene langeb reaalsesse depressiooni või leina, koos kõikide leina etappidega.

KAS TASUB ETTEVÕTESSE NII EMOTSIONAALSELT KIINDUDA, SEE ON MUIDUGI TÄIESTI ERALDI KÜSIMUS.

Siinkohal ka klassikalised leina etapid:

  1. Šokk ja eitamine ehk mitte tunnistada tahtmine
  2. Emotsioonid ja viha
  3. Tingimine – otsimine – kahestumine
  4. Depressioon
  5. Leppimine ja uuesti alustamine

Kuna see kõik ongi keeruline protsess, siis ei tohiks sellist olukorda läbivasse ettevõtjasse negatiivselt suhtuda vaid püüda teda aidata või suunata otsima toetust. Aidata mingil määral saaks teraapia või coaching või mõni abivalmis elukogenud ning kõigest läbi käinud inimene. Kõige ideaalsem oleks aga kolm ühes ehk inimene, kellel on nii coachingu,kui teraapia oskused, kui ka kes on ise kõigest sellisest läbi käinud (nagu nende ridade tagasihoidlik autor 🙂 )

JAGA ARTIKLIT

Scroll to Top